Direktlänk till inlägg 30 september 2010

framtiden och min fisk! xo

Av Ronja - 30 september 2010 18:01

jahapp, nu sitter man här i sängen igen, me datan framför sig och bloggar, och kollar fejan (... kan man säga så?? om Face Book asså :P ... aja, de får stå så iaf)

när man igentligen borde vara ute och sälja New boddy skiten till dom sura grannarna...vara ute i skogen och springa, eller städa soptippen man har till rum... som jag skrev i min FaceBook, 'så mkt att göra, och så lite gör man...'.

 

 

dagen började både bra och dåligt. när jag sov som bäst ringde klockan så klart, och när jag fick av mej mitt sköna varma täcke va de typ 10 grader kallare utanför (i rummet asså, utomhus va de typ -5) . och sen när man äntligen e färdig och ska gå ner upptäcker man att mamma inte vaknat, och när man har väckt henne visar de sej att hon har as ont i huvet och så får man smyga sej igenom morronen, vilket inte gick bra efter somjag först glömde nycklen till garaget och sen glömde ja mina tal kort (vi skulle hålla ett s.k muntligt anförande in för klassen, återkommer  väl till de) . och när jag kom fram till buss kuren frös jag så mkt att jag nästan darrade. fast den annars tråkiga bussturen bjöd på en fin morron utsikt när solen gick upp och dimman steg från marken (tror du jag ville hoppa av bussen och hämta min kamera eller?? ;P o, ja!) , så jag har bestämt mej för att släpa mej upp tidigt nån morron nu till helgen och fota soluppgången, kommer  bergssäkert bilder på detta =)

 

inga smilisar ,jag vet, men ORKA säger ja bara!

 

 skolan va väl dåsig som vanligt, man går igenom dagen som en zoobie men på nått sätt lyckas man snappa upp lite av den s.k kunskapen dom ger oss där ändå. man har inget att göra på rasterna förutom att gå 15 varv, gå till hemköp i isande kyla, eller sätta sig vid data/slöjd salen där de som tur är inte finns en kotte, och läsa lite elle lyssna på ett av världens bästa band, du  borde veta vad dom heter nu men ifall du har fått minnesluckor så skriver ja de iaf; Tokio Hotel.

De s.k muntliga anförandet gick väll så där, jag babblade på alldeles för snabbt och hela talet var över på ca 2 minuter, fast minimum gränsen va 3. hade gått väldigt bra när jag tränade me bara lollo, då hamnade ja på ca 3.30 men jag va ganska nervös, och jag partar ju som en jävla Duracell kanin i vanliga fall så de va väl inte så konstigt att de gick fort. men jag lyckades iaf med mitt mål, att skrämma upp hela klassen me Undergången 2012 efter lollos fina tal om hur härlig vintern va. du skulle sett alla OMG faces när jag va klar me inledningen :

 "tja, de där lät ju underbart Louise, men hur skulle du känna om du bara hade 2 sådanadär underbara jular kvar med din familj? , bara 2 år kvar att uppleva livet? (dramatisk paus (fast min paus va på 2 sek -_-)) så kan det nämligen bli om Mayafolket har rätt om undergången år 2012. ..... "

haha, en tjej va , ne E, helt övertygad om att de kommer att hända och e hur rädd so hellst, och en annan blev totalt förskräkt när jag sa de om bara 2 år kvar att leva, hihi ^^ (  ) och efteråt fyllde jag upp min tid me alla jäkla frågor som alla hade, de va typ 15 händer uppe i lufften, och hon som tror på allt (sara) hade typ 10 frågor ^^ , fast hon e snäll Sara, riktigt rolig :)

 

sen hade jag ju glömt att jag hade 16 oregelbundna verb som jag skulle kunna utantill, men jag super studade på 10 min och sen kunde jag allihopa ((Yes!)) ^^ :P Fu** kom just på att jag glömde skriva dit en, aja, that's life xP...

 

Min lilla fiskis Banan e fortfarande sjuk, trots ... 3 dygn i mitt lilla fisk sjukhus i rad :( ... får väl se hur de går me han /: <33

 

 

sista skoldagen imorron, yes! sen e de helg 2 dar innan man ska genomlida en vecka till... och så här håller det på i flera veckor innan vi får nått lov på några veckor, sen börjar de igen.. samma saker varje dag.. samma tid, samma lektion... fy fan, asså tänk om vi faktist går under 2012, eller iaf om några år.. då skulle mitt liv och alla mina 1000 tals tråkiga timmar i skolan vara bortslösade, mitt liv skulle vara bortkastat på min framtid... jag börjar förstå de där me att leva i nuet, för finns det ingen framtid, asså om man t.ex dör för tidigt, eller världen går under, så har man ju slösat bort hela sitt liv, eftersom man bara fokuserat på framtiden ...!!! O.o jag har alldrig varit utanför Sverige (förutom 1 dag i danmark) och om vi nu tvunget ska gå under 2012... så har jag inte fått uppleva någonting utom tråkiga gråa sverige.. bara fått se alla underbara platser på film och bild...

bara för de kanske man bara ska testa att.. skolka en dag för att bara ha kul, eller reta läraren tills man gråter av skratt och blir utkastad.. eftersom framtiden inte e definitiv, de e liksom inte säkert att denn kommer att finnas där... och om den nu gör det, borde man inte bara förtsätta att ha kul, ifall framtiden i framtiden kanske inte finns... :P

där haru ngt att fundera  på ;)

 

kan nog skriva 1 meter till men nu e jag hungrig (lite som vanligt:P)

kanske,kanske, skriver lite senare i kväll.. men jag får väl sätta på ett smil och gå ut till grannarna och sälja new body -_- SUCK*

 

cs! hare gött ;) (orka smilisar) Peac N' Love! <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja - 13 juni 2012 13:05

    JAG SLUTAR 9AN IMORGON!!                                 ...

Av Ronja - 9 juni 2012 13:08

jag tror jag har den tråkigaste lördagen någonsin.      varför? jo: det regnar, oavbrutet. jag ska inte till stallet idag (kan oxå nämnas att punkt nr 2 beror på punkt nr 1) mitt rum är stökigt. och inte >inte plockat upp böckerna från...

Av Ronja - 7 juni 2012 16:13

Hej! kan det vara sant?!  bara 3 dagar efter förra inlägget kommer ett till! helt amazing.   vet inte riktigt hur jag hamnade här. hade inte tänkt att blogga direkt. men Facebook va tråkigt.     Idag har, tro det eller ej, varit en skojjsig...

Av Ronja - 4 juni 2012 20:27

Hej! kan detta vara det största glappet mellan två inlägg som denna blogg någonsin skådat? Svar: Ja. Kan ju påpeka att namnet; MySpaceBook e lite kul i detta sammanhanget, jag syftar på ordet Space (=utrymme// mellanslagstangenten). jag tänk...

Av Ronja - 6 september 2011 20:10

Hej.. Jag e förkyyyld :( har inte haft ngt att hitta på sen i söndags :O bara kollat på filmer... åh, Inception e nerladdad! :D Filmer jag kollat på idag: Bland älvor och troll (kolla bara lite i början, den va kass) Tristan and Isolde (kol...

Presentation


hej på dej och välkommen till min blogg!! läs ingäggen, fråga gärna ngt och kommentera så mkt du kan ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Bästa Filmen, eller så nära som man kan komma ;)
 Harry Potter (alla)
 Titanic
 Remember me
 Avatar
 Ice Age (alla)
 Milennium triologin
 SAW
 Grease
 Shrek (alla)
 The Patriot
 Sex and the City
 Liftarens Guide till Galaxen - the Hitchickers guide to the galaxy
 Love and other drugs ( räcker att man har sett reklamen!(den verkar awesome!))
 Star Wars
 Sagan om Ringen, Sagan om de Två Tornen mm
 Troja
 Yes Man
 Ace Ventura (alla)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards