Alla inlägg under februari 2011

Av Ronja - 28 februari 2011 21:44

Nihâo =)

första dagen på praon avslutad :) eller, egentligen var den slut redan kl 4 men jag skriver om det först nu lixom ;)

nu chillar jag i soffan me världens bästaste kusin! :*


idag fick jag städa nere hos kaninerna, gerbrilerna, dengusarna, chinchillorsna hamstrarna och råttorna, och ge dem mat och vatten oxå :) kanske låter as tråkigt med det va faktist riktigt trevligt,  jag blev förälskad i råttorna, en gerbril och dengusarna... och chinchillan ^^ underbara små varelser asså!

imorgon ska jag rengöra akvarierna :)

blir nog inte så mkt mer att läsa än detta, ska gå och lägga  mig snart :)


God Naaaatt :*

Erika hälsar till alla som läser detta, puuuss! :**

Av Ronja - 27 februari 2011 21:02

Heeeeeeeeeeej!!

Guud va längesen jag skreeev! :O mer än tre veckor va?? (:O

aja, nu e jag back on track för iaf 2 veckor :D Praotiden börjar imorgon och jag har just arrived at Mosters och kusin's place i Borås ( Tonnårsslag, Hell Yeah!!) ! :D imorgon kl 10 börjar min första dag på¨Albin's Zoo :D

änså länge e det bara jag och Eva här hemma men snart kommer Erika hem :D


kanske ska berä'tta lite uppdateringar om akvarierna.. i 60L har mer än hälften av fiskarna dött av vita prick :'( jag har bara Apelsin, Blackie Diamond och Lil'P kvar, Big P dog D': . Men Pleco har vuxit må ni tro, han e nästan 10 cm :O skiit snyg asså!

jag håller på med medicinering på båda akvarierna nu, det verkar fungera :) problemet är att Mamma ska ta hand om dom i två veckor nu :/ ( och ja; det ÄR ett problem ;)  ) jag e lite rädd för att min groda ska svälta eftersom man måste hand mata honom och hon e livrädd för honom.. Yay..


tryckte på några knappar på fjärren och helt plötsligt kom Big Brother på.... wierd asså, de e nån tjej som seriöst e Jätte glad för att hin lyclades skita för fösrta gången på några dar. seriös, Finns det verkligen Ingen normal person kvar i världen?!? Brat fjortisarna invaderar och tar över ! FLY gott folk!


juste: jag skulle vilja tillbringa en halv tyst minut för alla de skyldiga fjortisarna som Tyvääärr har drunknat i Brunkräm.

May your souls be happy and swim in makeup.

...

...

...

...

aa, de där får väl räcka.


jahap.. och vad ska jag prata om nu då? ....

...

...

...

...

... Hejdå :)

Av Ronja - 14 februari 2011 20:07

USCH.

jag har huvudvärk och e trött, inte okeeej. struntar i att jag har sportlov, kl e 8 men jag ska sova!

Natti natti :) 

Av Ronja - 12 februari 2011 13:01

Heeeeej.

jag har *Inget att hitta påååååå.


har kopplat datan till tvn så just nu sitter jag och stirrar på tvv skärmen istf data skärmen, grymt onödigt eller hur?!

snälla, om du läser deta här (vilket du gör eftersom du läser det här.) så kan du väl ge mej något tips??

jag skulle kunna gå ut och fota med de e så jäkla ljust ute så bilderna kommer bli totalt Fail. funderar på att sätta upp en studio här hemma, men vad ska jag fota.....? katten kanske..?? ...


HAA!!!!!!!  ddet e ju PRECIS vad jag ska göra!! jag ska sätta upp en fotostudio i vardagsrummet!! mamma kommer bli över lycklig! :D

hahah! äntligen har konversationerna med mej själv på den här bloggen avlönat sig! :'D


kanske skriver en bit ikväll, eller så har jag bara konversion med mej själv i tanken, vilket e betydligt lättare än att skriva ner det här... får tänka på det där....

Av Ronja - 9 februari 2011 19:18

funderar på att åka skidor på friluftsdagen istället för att vara här hemma och gå me turbo -.- har alldrig åkt skidor förut, det lär väl se en aning roligt ut...

tips?? någon???

...

...

...

inte de ne... hepp, jag får väl bryta benen i backen dårå.

Av Ronja - 8 februari 2011 21:02

Heeej!! :D jag e typ hyper nu!! och kl e lite över niiiiooo! jag brukar typ somna nu =P men jag laddar ner några låtar till mp3n, och så lyssnar jag på Eagle Eye Cherry- Save Tonight! blir alldit crazy när jag lyssnar på den.. vrf vet jag inte :)

 

Hiss:

  • Att jag kommer ha fluffigt hår imorgon (sover me flääätor)
  • Eagle Eye Cherry <3
  • städning av akvarium = klart!
  • SPOTIFY
  • Min Data <3
  • Helger
  • Chocklad
  • långa duschar
  • rooliga idrotts lektioner me Volleyboll :D (yap, vi vann ;) )
  • min Mamma ( behöver jag säga m,er???
  • Akvarium
  • ... Spotifyyy
  • Livet i största allmänhet ... typ
  • hår inpackning som luktar annanas!
  • att de e kort dag imorgon, me hemkunskap! vi ska laga mat åt varandra (jag och Sara Huskanovic :D)
  • Sällskapsresan!

Diss:

  • att vara jätte sugen på chocklad, komma på precis vad man vill ha för chocklad, gå hela vägen till skåpet, upptäcka att man glmde plånboken och dessutom tuggumin hemma! -.-
  • att inte kunna rida på Onsdagar längre   tjuuurig.
  • cafeterian i simhallen säljer inte min favvo måste-ha-efter-gympan-annars-blir-jag-tokig- godis .
  • Vänta på att få mat när man e jäte hungrig. (dessutom god mat som doftar jätte gott så att man b.ir ännu mer hungrigare!)
  • fiskar som bajsar ner akvariet så att Ronja får städa det jätte offta, de e koffta. =P
  • Tiden går FÖR FORT.
  • Tiden går FÖR LÅNGSAMMT i skolan!
  • att skolans expedition är under ombyggnad så att man får gå ut till en barack på andra sidan skolan för att få busskortsintyg.
  • att ha en knäpp So lärare .
  • Ohör bara sångtexter.
  •  

 

Av Ronja - 6 februari 2011 10:41

God Morgon God Morgon!!

 

jag har ju varit vaken ett tag nu, jag vaknade faktist typ 9! jag läste lite i en bok jag lånat från biblioteket, Genom Din Ögon av Stephenie Meyer, den e jätte bra än så länge :D

 

Idag ska  det blir ridning me Klubban!! ( Louise- Lollo-lollipopp= klubban ;D) ska bli jätte härligt att komma ut i det fiina vädret ( halv storm, det gillas! får väl se vad h'starna tycker om den saken ;))

har just 'väckt' mina akvarium oxå, igår flyttade jag över albin (grodan) till 60 L akvariet, än så länge e han lite skrajsen men har trivs nog där snart :) han proppade  sig en hel tredjedels räka (:P) igår! han slet sönder den i två bitar och tryckte ner dom på några sekunder, det blir att fasta för honom i några dagar med all den där maten i magen. en tredjedels räka kanske inte låter mycket men för någon vars mage inte är större än en liten lillfinger nagel, så är det en tre rätters ;)

 

ne, nu ska jag ta ngt vettigt att äta, åt nys en godisbit ur godiskå¨len sen igår men jga kom just på att godis inte duger som frukost....

Av Ronja - 3 februari 2011 19:07

Dagens konstateranden:

  • Tiden går för snabbt. någon borde ta på sig ansvaret att stoppa dess oansvarigt snabba framfart genom att uppfinna en pausknapp för livet. tack!

 

  • Min fisk kommer att överleva, prisa mesias!

 

  • Min groda Albin är halv blind...

 

  • Min bror Lennys musiksmak är bättre än vad jag trott. (30sec to mars, john mayer *gilla't* :)

 

  • Jag kommer att få paroa på Albins zoo i borås i två veckor ( :D )

 

  • min mamma är orolig för att jag ska åka buss ensam till och från detta asum ( ett annat slang från det amerikanska ordet Awesome vars defintion är = ur grymm(t) vi tonåringar har slaktat ordet ännu mer genom att stava det som vi utalar det.) prao ställe.

 

  • Jag sover otroligt mycket...

 

  • Jag och Jennifer Nordh har detta gemensamt: Vi älskar chocklad. vi älskar att ta låånga duschar. vi gillar musik....... vi e inte överförtjusta i Simon Granberg.

 

  • skolans hireaki har rubbats: årets 7or är otroligt stöddiga för att vara så små...

 

  • jag är hungrig och borde göra ngt åt detta.

 

  • Jag kommer få städa fågelburar och akvarium på min prao plats.

 

  • zoo ägaren komme ha jätte kul åt att jag heter Ronja (Rövardotter) samtidigt som en annan gubbe i affären e skallig och kan kallas 'Skalle per'.

 

  • jag gillar att göra total skumma miner i speglen... nu är frågan om jag ska sudda det där och skriva dit ngt som inte e fullt lika skummt.... neép, tror inte jag gör det.

 

  • jag behöver nya hörlurar. jag har ett par kvar (kassa) och dom e delvis tejpade med silvertejp...

 

  • jag behöver Jätte Många saker om jag bara tänker efter lite..... jesus christ, hur överlever jag utan dessa saker :O??

 

  • Jag tänker gå ner och äta nu.

Presentation


hej på dej och välkommen till min blogg!! läs ingäggen, fråga gärna ngt och kommentera så mkt du kan ;)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Bästa Filmen, eller så nära som man kan komma ;)
 Harry Potter (alla)
 Titanic
 Remember me
 Avatar
 Ice Age (alla)
 Milennium triologin
 SAW
 Grease
 Shrek (alla)
 The Patriot
 Sex and the City
 Liftarens Guide till Galaxen - the Hitchickers guide to the galaxy
 Love and other drugs ( räcker att man har sett reklamen!(den verkar awesome!))
 Star Wars
 Sagan om Ringen, Sagan om de Två Tornen mm
 Troja
 Yes Man
 Ace Ventura (alla)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards